tisdag 19 augusti 2008

Kreativiteten räcker till sjalar...


Stickar nu min 6te sjal för sommaren. Mönstret är så busenkelt och är något som varje kotte i skolan kan klara av! Man får träna på att räta maskor, att öka och att ta in.

Varför så många som 6st? Jo, när jag hade stickat min i den tjusiga rosa färgen, ville min vän Christine så gärna ha en och jag sa att om hon köpte garn så skulle jag självklart sticka en till henne. Hon och hennes syster Lise fann varsitt nystan i två tjusiga färger (mörk syren lila, till Crisi och en ljus gulgrön, till Lise) och gav mig dessa i början av sommaren.

När jag väl hade slutat jobbet satte jag igång för att få dom klara tills jag skulle möta Christine i Växjö. När jag var igång och insåg att det bara var några dagar kvar tills jag skulle vara i Växjö och möta två vänner som precis fyllt år, kom jag fram till att jag var tvungen att lägga in en extra växel och sticka två till. Det blev en varm gul till Sara och en lysgrön till Lena, kanon! :)

Hittade ett garn som va i härliga hösttoner och skulle passa min mamma perfekt och började på den. Hade lite problem med den (då nystanet var svårberäkneligt) och jag var tvungen att ta upp den ett par gånger, men resultatet blev fint.

Nu håller jag som sagt på med den sjätte och den är i naturvitt och grått. Den ska jag nog behålla och ha till min röda kappa. Dock kan den vara lite trist, då den fäller en del...men vill man vara fin så. :)

Snart är det skola igen och jag har inte gjort allt som jag tänkte i början av sommaren. Jag har köpt massor med tyg, men inte skapat ett dugg av det. Köpte ett jättefint tyg som är vaxat - ljusrosa botten med små vita möss på, som jag tänkte sy en regnkappa av. Det får bli i höst...

Det jag faktiskt har gjort, är att jag kommit fram till ett jättefint mönster som jag ska trycka på en t-shirt. Har under sommaren samlat på kopieringspappersomslag (vet inte annars vad jag ska kalla detta) på jobbet och tänkt att jag ska använda det. Jag till och med köpte en t-shit på jobbet som skulle passa perfekt och köpt svart textilfärg...ja, snart så... Nu har jag nämligen packat ihop allt och lämnat det i Gbg, så nu finns ingen möjlighet att göra något, mer än att sticka. ;)

Nu ska jag iaf klä mig för att gå ut och skyffla grus på uppfarten.

Kramkram!

Inga kommentarer: