måndag 13 oktober 2008

Nytta och nöje med slöjd!

Jag var hemma i helgen och då fick jag se min bror Adam i mössan som jag stickade till honom i födelsedagspresent. Den var väldigt poppis, men här ser han ut som "han sålt smöret och tappat pengarna", bara för att han ville se "vanlig ut". :)






Efter didatik på förmiddagen var vi ett litet tappert gäng som stannade kvar i skolan och arbetade. Jag, Johanna och Liza försvann in i smedjan och fick testa på värmen. Först hade jag både polo och t-shirt på mig, sen byttes det ut till t-shirt och jag hade inte sagt nej till att bara stå i linne! Det var roligt trots att det var rätt tidskrävande - glödga, banka, glödga, banka...

Det blir i vilket fall som helt tre vackra grillspett! Jag ser fram emot när vi ska åka och grilla, så vi får använda dom. :)

2 kommentarer:

Honungsboden sa...

Det var verkligen kul att se er igår. Som ni kämpade i värmen. Marie och jag hade det lite lättare med våra koppar skålar. Det kanske inte är så tråkigt med metall i alla fall....

Kristina sa...

Det där med grillspett känner jag igen! Jag gjorde 6 stycken när jag gick i 6:e klass och gick i extra metallslöjd. Tjejer hade bara handarbete på ordinarie schemat. Jag minns att jag tyckte det var jättehärligt att värma och slå med släggan.