fredag 27 februari 2009

Ögonblick ur en sportlovsvecka.

Stugsittaren har återvänt.
Sitter i en av fåtöljerna hemma hos mina föräldrar, efter att ha sovit länge. Vaknade iofs redan vid 6.30 i morse och gick in till min bror för att ruska om honom, när han inte hade planerat att stänga av väckarklockan som ringde intill honom. Sen gick jag och lade mig igen och sov enda till kl. var 11. Då vaknade jag av att jag drömt att jag inte fick åka med till Senegal, hur lärarna vid Växjö universitet förberedde sig och jag inte fick följa med. Inte så konstigt, det är ju så det kommer bli till hösten... *avundsjukan hugger till* Nu sitter jag iaf här och det är helt tyst och stilla runtomkring. Inte ens ekorren synes springa runt i tallarna. Rofullt!

Utflykt och umgänge.
Igår fick jag ett "frikort" av min pappa. Det är ett kort som han och mamma får när de skickat in sina tågbiljetter, när tåget varit försenat till/från jobbet. Det händer ganska ofta, så vi har alltid något sådant kort hemma, vilket är väldigt bra när jag kommer hem. :) Jag hade pratat med mormor och morfar om att komma till dom under förmiddagen, så kl 9.23 åkte jag med tåget söderut. Morfar stod och väntade på mig och vi åkte hem till dom för att äta varsin minisemla. Min mormor är den bästa på att baka (brukar göra en koppling till hennes uppväxt i ett kondis/bageri). Sen blev det en del prat om allt från finanskris, till boktips. Mormor hade sett två program på UR om två olika kvinnor som hade levt vardera 4 veckor (tror jag) i Malaysia och Etiopien. Enligt mormor var Malaysia ett himmelrike och hon var väldigt glad för att jag inte hamnat i Etiopien. Efter en god lunch, åkte jag med tåget till Malmö och där träffade jag min vän Lena. Tillsammans irrade vi oss fram till ett fik som jag brukade gå till som liten. Vi pratade på och gick sedan tillbaka till centralen, efter 2.5 h åkte jag norrut igen. Det var väldigt mysigt att träffa henne!! Kändes dock väldigt konstigt att hon nu bor i Malmö, jag i Stockholm och vi har båda börjat jobba. Mycket märkligt!

Arbete åt folket (eller iaf till mig).
Ska idag ta tag i allt som måste göras. Ska skriva olika diskussionspunkter och rollspelspunkter. Ska även leta fram pappas skivor med klassisk musik. Allt detta inför kulturdagarna nästa vecka. Men jag är fortfarande orolig för filmen, verkar inte hitta den någonstans! Tänk om allt bara punkteras...måste nog tänka ut en reservplan! Tyvärr, för "The Wave" är klockren! Jag måste också skriva i min Vittrabok om hur jag utvecklas osv. Ska ha samtal med rektorn efter lovet.


Dags att sätta igång!

Inga kommentarer: