fredag 19 februari 2010

När snöstorm råder, gäller det att klä sig varmt!

Hej alla!

Det var länge sedan jag skrev här och tror mycket beror på att mina kära elever väldigt lätt letar upp allt de kan hitta. Så om någon läser, hoppas det ger dig något!

Sitter hemma och väntar på att tiden ska gå denna fredagkväll. Väntar nämligen på att jag ska åka till Arlanda och hämta min käraste tant. Hon kommer för att stanna enda till på måndag. Det ska bli helt fantastiskt! Imorgon kommer det fler vänner och besökare, vilket ska bli väldigt roligt. Det enda som stör mig och som jag nästan shäms över, vilket jag inte borde, är att min kyl har pajjat och att ingen kommit för att byta den. Asså, jag måste medge att jag blir irriterad!

Hur lever man ett liv utan kyl? Jo, man lever tack vare att man har en balkong och att det är vinter utomhus. Snacka om tur! Men det borde inte vara så, borde finnas en ny kyl i mitt kök. Ringde dit igår och idag...men ingenting händer för det. Undrar om de där filurerna hade velat vara utan kyl. Tycker det går an när jag är själv, men nu ska jag få en massa gäster och då känns det pinsamt. Men det är inte mitt fel!

Terminen har i övrigt startat bra och snart är det sportlov, även för oss i den stora staden. Då blir det att åka hem till familjen och hygge sig lite. Ska bli trevligt! =) Sen går det undan och blir ljusare och varmare. När det sen brakar mot påsk, då åker jag söderut! Ska bli underbart att träffa mina kära vänner och njuta av lunket och värmen! Verkligen längtar!! Önskar så att jag hade kunnat plocka med mig min tant bara.

Ha en trevlig helg, nu ska jag virka klart mina benvärmare.

Inga kommentarer: