fredag 29 augusti 2008

Full rulle!


Igår var en spännande och intensiv dag!

Åkte från Växjö kl 10:12 och kom till Göteborg 13:20. På centralen stötte jag ihop med tre olika kompisar, konstigt att alla var där just då! :D Åkte hem, slängde in mina grejer (inte lite packning) och kollade upp adresserna m.m till dagens möten, på datorn. Sen åkte jag till Vasa och gick på intervju för jobb på Guadeloupe. Kändes bra, men har aldrig varit tvungen att koncentrera mig så mycket på att hänga med när någon pratar, hon som höll i intervjun pratade jättefort! Vi får se hur det går...

Åkte hem efter intervjun och läste lite i mitt examensarbete och gjorde några stolpar. Hoppades på att kunna visa bilder från resan, men det gick tyvärr inte när jag kom dit. :( Mycket lättare att prata kring bilder och att väcka studenternas intressen och frågor om man har bilder. :) Jag var iaf klädd i en av mina afrikanska klänningar och åkte ner till Linneplatsen. Människor tittar verkligen, eller ska man säga glor? För mig spelar det ingen roll, men man märker det i ögonvrån. Informationen gick väldigt bra och det var roligt att få höra de andra hemkomna berätta (Indien och Bangladesh) och vart studenterna skulle åka. :) Det var rätt många till Afrika, en skulle till Senegal. :)

Har nu svarat på två mail kring Senegal och resor dit. De fick en massa text att sätta ögonen i. :) Roligt!! På måndag blir det skola igen...kommer gå dit med blandade känslor... Ska bli roligt att träffa klasskompisarna! Ska prata med töserna om resan har jag tänkt, tid för det nu...tiden bara rusar iväg!

Nej, nu ska jag se till att laga mat, sen städa här i kaoset och boka en tvättid!

Kramkram!

Inga kommentarer: