onsdag 27 augusti 2008

Första skoldagen, för min bror.

Hejhej!

Nu sitter jag på det för mig välkända universitetsbiblioteket i Växjö. Har varit uppe och visat min bror vilken sal han skulle vara i. Där stod en låång kö, så det är många som ska gå på MSI (instutitionen). Hoppas det är roligt! Jag har inga nycklar, då Emil glömde extranyckeln hemma i Båstad, så jag sitter här och tittar på det typiska Växjövädret (mulet och duggregn).

Har varit en vända in på min kära bildavdelning. Den första jag såg var, Sadie! Det är han som har West African Travels och som jag åkt med två gånger och som jag, Johanna, Karolina och Liza ska åka med i höst. Han är här idag för att prata med de som ska åka från bild och musik i höst. :) Sen var det Lotta (musikläraren) och Ann (bildläraren) som kramade om mig glatt. Känns som att komma hem när man kommer dit! Lotta frågade mig om jag inte kunde åka ner till Senegal, om så bara för att vara hennes vän och då sa jag att jag visst åker ner, 4 dagar innan hon kommer. Hon blev överlycklig! :) Hon tycker att jag skulle arbeta där, i och med att jag kan så mycket och verkligen brinner för området! :)

Under de senaste dagarna har jag och Emil fixat lite av varje - handlat mat, köpt saker som fattats till lägenheten, tvättat, gått runt på Campus och i skollokalerna m.m. Igår mötte jag och Lena Christine på vårt favorit-tant-fik i stan, då hon kom från Karlskrona. Det är kanon med morgonfika på Broqvists! :P Sen igårkväll kom Christine hem till mig och Emil och vi åt currykyckling. Jag hade själv gjort en chutney, jag är riktigt imponerad av mig själv, gjorde den helt på måfå! :D Mums! Spelade lite flaggspel och sen gick Crisi hem. Jag tittade på "prinsessans dagbok" och somnade sen i min extrasäng.

Ikväll blir det fest hos Lena och eventuellt Campusfestivalen...

Imorgon bitti åker jag till Gbg igen, fullpackad och lite smått stressad för dagens inplanerade möten. Spännande! Den här terminen kommer gå såå fort...usch så skrämmande! Önskar att industriområdet vid skolan var ett campus istället, hade varit mycket roligare att komma tillbaka dit då. Ser fram emot att möta klassisarna och att börja dansa igen!

Nu ska jag redigera min metakognition lite och sen hitta vem jag ska lämna den till...*nervös*

Kramkram!

Inga kommentarer: