lördag 23 augusti 2008

Möten

Sitter hemma och väntar på att min bror ska ringa. Han är på kräftskiva med sina barndomskompisar. Barndomskompisar, vilket ord. Det låter som om han var väldigt gammal och att det var längesedan han lämnade barndomen... Det vill jag då inte påstå, men vännerna har han haft sen dagis och DET är längesedan. Ett vinnande team helt enkelt! :) Hoppas han har trevligt, trots att han inte äter kräfter och är otroligt allergisk mot dom. Jag ska iaf åka upp på åsen och hämta honom. Hans vägbeskrivning var "...du tar till höger, sen går vägen åt vänster, då kör du till vänster...det är väldigt lätt att hitta...sen höger...äh, ring när du är påväg" Det är nog bäst att jag tar med mig den levande GPSen, min kära pappa.

Har idag inhandlat en liten svart jacka till min fina svarta klänning. Det är klänningen som skulle kallas "den lilla svarta". Den är väldigt vacker, enkel men tjusig. Dock tyckte pappa det blev lite dystert med helt svart - vi skulle till min fasters mans 70års kalas. Klädde mig i klänningen och hittade min färgglada vävda kavaj - tada! Min faster tyckte kavajen var otroligt tjusig och vi pratade om den var stickad eller vävd. Det är spännande att åka och träffa släkt och släktens släkt. Något kommer alltid ur dessa möten, precis som alla möten och idag kände jag mig vältalig och kunde få alla att lyssna, inklusive födelsedagsbarnet. Pratade om utbildning och praktikplatser...

Har ikväll tittat på en fransk film "Min pappa var ingenjör". Den var inte lika bra som den franska film jag och pappa titta på igår "Broderiet". Den var verkligen bra och otroligt vackert filmad! :)

Imorgon blir det att packa och åka till Växjö. Sista natten i Bakfickan på några veckor...

Alla möten utvecklar oss, våga mötas!

Inga kommentarer: