torsdag 21 augusti 2008

Göra nytta

Igår kväll körde jag till Laholm och träffade Frida där. Vi hade stämt träff utanför biografen, men på grund av en del enkelriktningar fick jag köra runt lite innan jag kom rätt. Tur att jag har lite koll på "stan". Det är lättare att orientera sig på platser (även större städer) som inte är som Gbg, där det ligger en massa berg ivägen och man inte får någon överblick. :) Vi gick iaf och handlade på Ica, det blev ett möte med vår gamla lärare Kina. Hon blev lite förvånad över att jag läste till lärare, undrar varför (kanske inte så tippat att en tjej som gått teknik blir lärare?). Sen placerade vi oss på ett par stolar på torget och åt vår inhandlade kyckling, bröd och dip - mumsigt! Det är något extra med att använda fingrarna och att äta utomhus! :) En känd profil seglade förbi och det var Sonny, en gammal klasskamrat, så han fick komma och prata lite. :) Sen blev det bio och "Arn, tempelriddaren" aka Arn 1. Det var inte så många som var på bion, men de som var där var till största del silverfärgade. Det var billigt (50:-) och väldigt trevligt!

Idag har jag och min bror Emil, uträttat en hel del saker - varit på banken, hos tandläkaren och fotografen. Skönt att få allt fixat inför skolstarten (för Emil). ;) Hos tandläkaren frågade dom "...och vem är du?". Haha, kanske inte så vanligt att man har sin syrra med när man är nästan 19 år!

Tvätta, packa, städa, läsa och sticka klart är det som ligger på mitt schema nu...

Njut av de lediga stunderna, för det är skillnaden mellan ledighet och sysselsättning som är härlig! Det får bli en kopp te på det! :)

1 kommentar:

Honungsboden sa...

Vad tyckte du om filmen? Martin har tvingat mig att läsa ala fyra Arn-böckerna och jag är på god väg med den första, hittills är den riktigt bra! Filmen var också okej tycker jag eftersom jag inte hade läst boken då. Boken brukar ju alltid vara bäst!