söndag 7 september 2008

"Fika" är ett bra begrepp!

Har i helgen varit hemma hos familjen i Båstad och firade mammas 50års dag...

Presenten blev en tygkasse fylld med lite smått och gott, med tema "resa": 2st pocketböcker, nöt&frukt mix, våtservetter, sovmask, sjal, en bok till reseanteckningar, 75ml reseflaska, öronproppar, tuggummi och en resekudde.

Jag köpte en dunkudde i väldigt bra format på Indiska och en bit tyg på Åhlens (världskarta-motiv) och sydde ett fint örngott i det. Det blev en väldigt populär gåva! Pappa fick också en resekudde. :)

Här ovan syns min dukning av det goda som bjöds - kolatrta och gräddbullar. Tydligen får man en tårta/kaka av Ica när man fyller 50 (om man har ica-kort), så den delade jag och la på höjden. Mönstret skapade jag av ett pappersark och med en sax till hjälp. Florsockret rubbade sig dock lite när jag skulle ta bort det, men det blev ändå tjusigt! :)

Inga kommentarer: