måndag 1 september 2008

Sista terminen har börjat!

Idag satte min sista termin på lärarutbildningen igång. Helt otroligt, var har de 4 åren försvunnit? Förhoppningsvis in i skallen! ;)

Det var roligt att återse alla i klassen, hade glömt att vi kunde fylla hela klassrummets sittplatser (alla brukar inte vara där samtidigt). Har fått en första uppgift: tillverka en stol av en planka på 170cm och att sticka ett självporträtt. Till stolen har jag några olika idéer, ska bara räkna på om de går att genomföra... Till självporträttet är det svårare, men det kommer nog (måste det göra). =)

Har tydligen försvunnit ur Jonas dator/systemet, mindre roligt. Hoppas jag kan få min respons på mitt arbete i våras iaf. Har precis skickat in en kopia på det jag skrev, så det löser sig på något sätt.

Har haft ett "senegal-möte" och har utökat vår resgrupp med en person. Har även beställt taxfree-kataloger för de som önskar sådanna. :) Har suttit och trallat på de senegalesiska sånger jag kan och skrivit ner texterna, för att eventuellt lära de jag åker med någon. :) Dansade precis runt här i min lägenhet, när datorn började spela musik med djembe (afrikansk trumma). Jag blev helt anfådd efter 10 steg, det bådar inte gått inför torsdagens danslektion. Det är inte bra när man inte har tränat på HELA sommaren!! Imorgon sätter mina djembelektioner igång... *spännande*

Min ena gardinstång har nu kommit upp och även gardiner. Blev SÅ annorlunda, men jag vänjer mig nog vid det. Samtidigt som det blev mörkare med gardiner, så tornade sig himlen upp och regnet kom (tråkigt).

Nej, modellbygge var det! :)

Inga kommentarer: