onsdag 24 september 2008

Handarbete är en drog!

När man börjat sticka och virka, är det som en drog. Jag tänker tanken "jag ska ringa den&den..." eller "jag ska laga mat..." och båda meningarna avslutas likadant "...när jag stickat/virkat detta varvet ut...eller nästa...".

Just nu håller jag på att sticka en krage (eller vad vi ska kalla det) i brunt/rött Eskimo-garn och virkar en mössa i svart Eskimo-garn. Här ligger även en halvfärdig brun babe. Hade en tanke om att sy idag, men så satte jag mig med virkningen och sen var det kört. :D

Nu ska jag iaf försöka slita mig och lägga undan mössan ett tag, för att laga lite mat. Ikväll blir det sej med potatis, spenat och ägg. Min morfar som ringde precis, tyckte det lät gott. Han är alltid så orolig för att vi inte ska äta tillräckligt som studenter...

Bilder kommer senare. :)

Ha en trevlig kväll!

1 kommentar:

Janette Millbom sa...

men det är gott för själen att dyka in i handarbetets snara