fredag 26 september 2008

Utflykt till Skroten!

Idag har det varit en utflykt till Skroten, med mina klasskompisar: Nina-Marie, Johanna, Erica och Anna. Det var första gången jag besökte detta, på slöjden, omtalade ställe, för att köpa tyg (och annat) till projekten i klädsömnad.

Vad blev det då?
* 4m linnetyg i blått (som Nina-Marie inte tyckte jag skulle ta, då hon menade på att jag inte är blå, utan någon starkare färg, men efter att jag tittat en gång till, så kom jag fram till att det var snyggast).
* 2m manchester i plommon lila
* 1.5m ljust mönstrat tyg till foder

= 493:- (då ingick 10% studentrabatt)

* 4 nystan á 100g "Natur uld", svart
* 1st makeringspenna, vit
* 5 dockor mouline garn
* 1st tvillingnål
* vlieselien

= 270:-

Känns som det kan bli en del snygga saker av det här. :) Linnetyget blir till mina "fiskarbyxor", manchestern+fodret blir till en kavaj, garnet ska bli ett par mössor och med mouline garnet ska jag brodera på en gammal jacka jag har hemma hos mina föräldrar.

Nu ska jag packa och sen åka in till stan, för att ta tåget vid 18:40.

Trevlig helg! :)

2 kommentarer:

Kristina sa...

Vilken härlig "dagsskörd"! Vad bra att resan inte gjordes i onödan. Det låter som många "bra att ha-grejor". Trevlig helg!

Honungsboden sa...

Det kommer förstås att bli superbra med det blå tyget. Tycker bara att du är en lite mer färgrik person. Men däremot var ju manschestertyget underbart. Tack för en bra dag!