fredag 3 oktober 2008

5 veckor tills vi är i Senegal!

Ska strax sticka till skolan och arbeta med projekten som är igång.
Igår drevs en skål i koppar upp och en ring gjordes. Vi får se hur det går idag och vilket jag ska arbeta med idag - klädsömnad eller metall. Toallen (vackert ord för modell) till mina fiskarbyxor är klara, så det är bara till att överföra det på linnet.

Det är nu bara 5 veckor kvar tills vi befinner oss i Senegal, känns helt otroligt! :D Igår pratade jag med min kära vän Malang om ditten och datten. De har nu haft sin fest för att ramadan är över och jag kan tänka mig att han dansat som en skottspole! :) Frågade honom om han vill lära mig dansa sabar, men han sa att han inte hade en sån trumma i Kafountine (de trummorna låter så in i norden mkt). Min vän Linnea, som arbetar på hotellet där vi ska bo sa "Det får vi fixa". Så kanske jag kan få känna på något steg. Om ni söker på "sabar" på Youtube, så kommer ni förstå vad det är för någon dans och hur svår den är! När jag frågade honom om han trodde att jag kunde lära mig det, så sa han "yes, maybe". :D


Här dansar Malang sabar och ni kan se trummorna i bakgrunden. På de trummorna slår man med pinnar, så det blir väldigt höga ljud. Får se om det blir någon sabar för mig...

Nej, nu blir det skolan!
Trevlig helg allesammans!

1 kommentar: