tisdag 25 november 2008

Sverige är kallt! *brr*

Hej alla!

Ligger på soffan och gör allt för att bli bättre. Har varit på sjukhus ett par vändor sen jag kom hem, då jag plötsligt blev sjuk i söndags. Har undersökts, men har inte fått någon malaria eller dengefeber, tack gode något för det! Det värsta är att jag inte kunnat vara med min grupp och förbereda.

Har för övrigt haft en otroligt trevlig resa, med ett väldigt trevligt gäng! Dock har två veckor varit för lite, vilket jag iofs visste redan innan...men har försökt utnyttja det så gott det har gått. Har inte legat så mycket på stranden, utan suttit och snackat med mina senegalesiska vänner över ett glas ataia (te) eller hjälpt till i köket. Saknar redan alla, klimatet, kulturen och mitt andra hem - Kafountine. Haha, de menar ju på att jag inte är svensk längre, utan senegales. :)

Vi har fått gjort allt som vi skulle, varit på ett par olika skolor, varit på universitetet och på lärarutbildningen, besökt hantverkare och fått insupa kultur, färg och liv. Har förstått det som att alla har upplevt det som en bra resa, väldigt lärorik, på alla plan. Det glädjer mig oerhört att ingen tyckte illa om det som ligger mig otroligt nära hjärtat.

Nu ska jag försöka jobba lite här ifrån soffan.

Legi legi!

1 kommentar:

Kristina sa...

Sverige är kallt, och kallare blir det! det gäller att hjärtat är varmt och att du blir frisk!