söndag 7 december 2008

Estetpedagog!

Hej!

Imorgon börjar en veckas hantverkspraktik på Märta Måås Fjätterström i Båstad, ska bli spännande! Hoppas att spännande och givande praktikplatser har hittats för er andra i klassen också! :)

Kom för ca en timme sedan hem från Stockholm. Har varit där sedan i fredags morse, då jag lämnade Göteborg tidigt. Mötte rektorn vid skolan i Upplands Väsby vid 14 och ett par timmar senare hade jag fått jobbet som estetpedagog, helt otroligt!! Jag går från min utbildning i 4.5 år, till att vara ämnesansvarig i bild och slöjd (mina ämnen) på en friskola F-9. De arbetar med ämnes- och åldersintegrering och har arbetat efter IUP sedan mitten av 90-talet, känns kanon! :) Det blev att fira med en god middag på restaurang igår kväll, tillsammans med mina föräldrar som kommit upp till Sthlm. Det var smaskens och det bästa sättat att fira på! :P Körde även runt och tittade på olika områden där man kan tänka sig att bo, eller inte att bo...

När jag kom till lägenheten där vi bodde i helgen, som jag även kan hyra till en början, läste jag på namnlistan i entrén och stannade vid ett namn, ett senegalesiskt. Fick sedan bekräftat att de som bodde där var från Senegal och jag blev faktiskt riktigt imponerad av mig själv, att jag kan se det på namnen! :)

Blir mycket att arbeta med framåt, parallellt arbete - planering för lektioner/temaarbetet i januari och projektet i skolan.

Nu blir det sängen och imorgon blir det vävning!

4 kommentarer:

Janette Millbom sa...

GRATTIS! Det är du verkligen värd, och du kommer göra ett strålande jobb, garanterat!

/Janette

Mot nya tider sa...

GRATTIS GRATTIS, helt otroligt, så roligt för dig!!! När börjar du nu då?

Honungsboden sa...

Åh, vad kul Amanda! Hörde ryktena idag av Johanna när vi satt och täljde stolsben på vår hantverks-VFU. Roligt med lite positiva besked på arbetsmarknaden i dessa avskedstider...

Kristina sa...

Det är värl härligt när allt går som på räls ibland. Man får passa på att njuta. Grattis till den nya tjänsten!