tisdag 23 december 2008

Bak, på längd och tvär!

Skickar en GOD JUL hälsning från Båstad, som ligger snölöst men där solen har visat sig på en klarblå himmel hela dagen och vinden har försvunnit - underbart!

Idag har vi bakat en massvis med gottigheter : ca 80 lussekatter, 4 vörtbröd, ca 30 cocostoppar, en mjuk pepparkaka och jag har även gjort ett egen designat pepparkakshus (liknar mer en stuga dock). :) Detta bakande gör att det luktar underbart här i huset! Tillsammans med granens och hyasinternas dofter, lägger sig bakdoften som en dimma över allt. Det finns knappt något godare än en nygräddad skiva vörtbröd med smör, julskinka och Förslövs hotellsenap! :P

Nu blir det dags för glögg och julklappsrim... Det förgyller julaftonens utdelning. :) Förra året vann pappa rim"tävlingen", med ett rim på ett par byxor till sig själv. I år har vi iaf försökt se till att han inte köpt något till sig själv. :D

GOD JUL till er alla !

2 kommentarer:

Kristina sa...

God Jul på dig! Det låter underbart med allt baket. Jag har köpt färdigt förutom "skådebröd" i form av pepparkakor som hänger till prydnad.
Nej, jag har inte hittat några nycklar, men förutsätter att de dyker upp någon dag. Ett julort till min moster dök upp ur bandlådan idag. När man städar undan följer ett och annat som inte skall ned i lådorna med.

Honungsboden sa...

Hoppas att du hade en fin dag igår och att det blir en trevlig fortsättning på julen! Idag ska vi fira med min familj och imorgon kommer Janette och hennes familj hit! Då blir det nog livat! Hoppas vi inte missar varann i januari så vi hinner säga hejdå ordentligt! KRAM!