måndag 29 december 2008

Bland ekorrar, julmat och pappersarbete!


Årets jul är över och det nya året skymtas bortom kröken.
Det är spännande vad det nya året ska föra med sig.

Jag låg igår natt och funderade på vad som varit utmärkande för det här året och insåg att det var både sorg och glädje, som de flesta år.

  • jag och Crisi blev godkända på vårt examensarbete,
  • jag flyttade till Göteborg och började läsa mitt andra ämne, slöjd,
  • jag dansade och spelade djembe flera gånger i veckan,
  • mitt förhållande med Malang tog slut,
  • jag arbetade för första gången som turistinformatör under sommaren i Båstad,
  • reste till Senegal, och min andra hemby Kafountine, för tredje gången,
  • fick en chock den 21 nov när jag kom hem från Senegal,
  • fick jobb som estetpedagog vid Vittra, i Upplands Väsby
Nu står ännu en flytt för dörren, då jag ska packa mina saker från Göteborg och bosätta mig i Stockholm. Än så länge kommer det bli väldigt provisoriskt, då det inte är lätt att hitta boende i Sthlm. Är det någon som vet något, så får ni gärna höra av er! :)

Det blir en del flängande mellan Sthlm och Gbg den första tiden, då studierna ska avslutas samtidigt som arbetet ska skötas. Den 15 januari kommer jag dessutom befinna mig i Växjö, för att medverka under min examenshögtid. Då är jag klar med min lärarutbildning på 4.5 år, helt otroligt! Jag hoppas och tror att en hel del har fastnat i skallen under den här tiden. :)
Jag hoppas på att arbetet ska gå som önskat och att någon resa till Senegal kan göras även kommande år.
Ni som läser min blogg, kommer säkerligen få ta del av min början av mitt arbetande liv, som estetpedagog. Ni är alla välkomna med hjälp och tips och diskussioner kring skapande är alltid roligt och givande.
Gott nytt år!

1 kommentar:

Mot nya tider sa...

Så spännande att få följa din start på jobbet och GOTT NYTT ÅR !