måndag 19 januari 2009

Första riktiga veckan påbörjad!

Ja, idag har jag då påbörjat en hel arbetsvecka... Har idag faktiskt höjt rösten, men jag tyckte det var väldigt roligt att se eleverna och pedagogerna igen! =) Har fått försöka lära mig de andra namnen också (elever som jag inte hade något pass med innan jag åkte till Gbg). Spännande! 90 elever som jag ska lära mig namnen på. :) Vissa fastnar fortare än andra. Det är iaf skönt att få gå bredvid någon annan pedagog den här veckan och se hur de olika grupperna är och vad de behöver träna på. Nästa vecka börjar ämnesveckorna och på esteten ska de bygga drömvärldar. De har 4gånger á 50 min på sig, så funderar vilka material som skulle passa. De har under denna och förra veckan fått en halv dag till att skissa. Har även tänkt ha material/teknik genomgång nästa (4 veckor), vi får se vad jag ska få ihop. Ska när jag kommer hem ikväll sätta mig och skriva en planering... Är än så länge på jobbet, inget internet hemma. Det är rätt ödsligt här nu, vilket inte är så konstigt. Någon är kvar än iaf, så jag måste inte larma (inte riktigt fått in hur jag ska göra där än).

Jag vet att det inte blev ett ordentligt hejdå till alla i Gbg förra veckan, väldigt tråkigt! Men jag hoppas att det inte ska behöva vara ett hejdå, utan att vi kan ha kontakt iaf, om inte annat så över nätet. :) Det är alltid bra att kunna bolla olika idéer och arbetssätt - så även om jag inte är i er klass, kan ni ju hålla i åtanke vad jag skulle säga om ämnesintegrering och helhetsskapande! ;)

Kom igen, ni kan!
Trevlig vecka! :) Försöker mata mina elever med det, positiv inställning föder roliga saker! :)

1 kommentar:

Kristina sa...

Lycka till i nya livet! Vi sa ju ordentligt adjö, men träffas ju på nätet.