lördag 17 januari 2009

Packa Amandas kappsäck!

Packning, packning och åter packning...
Om två veckor flyttar jag till Sthlm, men innan dess måste ju allt i Gbg packas ner i kartonger... Det gjordes en del igår och jag kan lova att det ser ut som ett slagfält här idag! Är orolig för att jag inte kommer få plats med alla saker i ett släp och jag frågar mig själv vad jag då skulle avstå ifrån?! Då jag var grymt trött när mina föräldrar körde hem vid 19.30 tiden igår, så somnade jag efter att ha sett ett avsnitt Scrubs. Jag vaknade vid 2 och vid 4, trodde det var dags att gå upp varje gång. *suck* Sen när jag vaknade vid 6 och hade tänkt gå upp, var jag trött och låg kvar en stund. Nu är det full rulle här i lägenheten, för att packa ner allt i garderoberna, vilket inte blev av igår när jag somnade så tidigt. Ska även städa golvet i köket och plocka undan det sista... Har 3 timmar på mig!

Imorgon börjar en hel arbetsvecka och jag är lite nervös! Efter en veckas "semester" är det åter dags att sätta på sig lärarrollen. Den vecka som kommer har eleverna projekt, men veckan efter börjar ämnesveckorna och då ska jag har planerat vad de ska göra för något. Har funderat på materiallära och kroki. Frågan är bara om jag har material så jag kan ha en materialgenomgång, jag vill ju ha exempel på olika tyger osv, men som jag berättat tidigare, så finns det inte så mycket material. Vi får se, kanske blir en senare fråga, tills jag fått upp alla mina saker iaf. Jag kommer iaf att sätta mig varje kväll, med kursplanerna i bild och slöjd och plocka ut punkter som vi ska arbeta med. Har tre veckor av ämnena om jag minns rätt! Har ni några tips, är det bara att skriva! :)

Trrevlig vecka!

3 kommentarer:

anna kim sa...

Lycka til!

Honungsboden sa...

Hej på dig Amanda! Vad tråkigt att vi inte fick sagt hej då ordentligt. Det hade jag verkligen hoppats. Jag önskar dig all lycka i ditt nya liv och är glad att du funnits med och varit en så positiv inspiratör under det senaste året! Sköt om dig och lycka till! Kramar!

Mot nya tider sa...

Ja jag säger det samma, han inte säga hej då!!! Men jag följer dig på bloggen tills vidare .. så spännande, hoppas allt går underbart bra för dig nu!
Kram