måndag 2 februari 2009

Äntligen bosatt i Sthlm

Hej!

Har i helgen flyttat upp alla mina saker till Sthlm. Det tog på krafterna att flytta (i Gbg bodde jag på tredje våningen, utan hiss och fick därför "springa" i trappan ett antal gånger, för att få med allt, tog ca 4h) under lördagen. Kom fram sent, men kunde under ca 30 min få av allt från släpet och in i lägenheten. Blev mest att bara få upp sängen, soffan och matbordet, för att kunna äta och sen sova. Igår kunde jag packa upp och göra mig lite mer hemmastad i min lägenhet - en etta på 34kvm.

Idag har det gått bra, men var väldigt trött på slutet och glömde helt bort att ta mina elever i hand och säga hejdå. Har den här veckan infört en "hålla tyst och få fika" i min grupp. Om de i min grupp inte pratar rakt ut och stör, så jag behöver säga till dom mer än fem gånger under veckan, så bjuder jag dom på fika på fredag. Märktes en skillnad idag. :)

Har nu skrivit lite på utredningar/åtgärdsprogram.
Nu ska jag dra hem!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va´skönt att du börjar komma iordning, hur länge håller "fikagrejen" på? Vad fiffigt o bra att det hjälper.
På Klangen går det sin gilla gång, vi har ritat personliga mönster hela dagen idag, det är inte så kul att hela tiden gång på gång se sina mått från stussvidd till överarmsvidd, men man har kanske en liten chans till badsäsongen, annars är inte vassen så dum man har ju börjat vänja sig, den är faktiskt ganska mysig när jag tänker efter;)
I morgon är det slutspurten inför redovisningen av Carl Larsson, känns som om jag har för tunnt med både produkt och arbete, som vanligt.
Ha´det så gott tills vi hörs nästa gång Amanda, blir inte så länge hoppas jag
Kram Karolina

Skeden sa...

haha din idé om "håll käft o ät fika" var ju genial gumman!Ännu ett exempel på varför du kommer att bli en fullkomligt lysande pedagog!:) skönt att du är inflyttad nu, även om man känner sig lite vilsen i luvan de första två veckorna i ny lägenhet, längtar efter att komma up pmed Kisstine o hälsa på! Förresten, vailken är din nya adress? har du fixat eftersändning lr adressändring så man kan skicka brev o sånt?:) kraaaam o en puss

Liza sa...

Vännen, vad skönt att allt känns bättre,har tänkt mycket på dig.saknar dig,,ringer dig,fast... jag är asdålig på att ringa,,kram, där kommer du till gbg????