lördag 23 maj 2009

Balans mellan jobb och vila...

Igår ringde min storebror och sa att han va på väg till Sthlm. Väldigt roligt!

Jag hade tidigare vaknat tidigt och åkt till doktorn. Lite märklig doktor, men gjorde iaf en undersökning på min mage... Ska lämna några prover till på måndag. Kanske så att jag har magsår eller magkatarr...eller så är det något värre. Men, man måste tänka positivt. Det har ju ändå varit så att jag varit stressad under de senaste veckorna och varit ganska instabil i humöret, så det är säkert det.

I vilket fall som helst ringde brorsan och jag åkte in till centralen och mötte upp honom där. Sen sammanstrålades vi med en annan kompis och vi åkte till en tredje. Det var väldigt härligt att ha människor omkring mig och få lov att följa med. Samtidigt fick min hjärna arbeta i och med att det var längesedan jag hörde mandinka så mycket. Vi åt jättegott (kyckling och ris), mums! Sen åkte vi till Sveavägen och där mötte vi min första trumlärare och en kille som brukar spela på mina danspass här i Sthlm och som jag även dansat för. Det var väldigt roligt att se dom och få följa med och lyssna/se när deras grupp hade praktik. Blev dock väldigt trött av det och bestämde mig att åka hem, istället för att fortsätta följa mina vänner. På bussen hem hade jag ont i magen och hade ingen ork. Innan dess hade jag inte haft ont i magen.

Somnade efter samtal med fröken F och sov gott. Kom upp och satte igång att arbeta, men gick inte så lång stund innan jag mådde dåligt och gick och la mig igen. Så jag har parerat mellan jobb och vila i den utdragna bäddsoffan. Här ligger jag just nu och tittar på Sound of Music på kanal 8. Det är rätt komiskt, jag har sett den säkert 100 gånger (utan överdrift) och såg den alltid när jag var sjuk som liten och så visar dom den på tv nu. :)

Nu ska jag röja undan lite av allt arbete som orsakar mitt magont...

Ta hand om er!

1 kommentar:

Skeden sa...

krya på dej gumman så slår jag en signal på msn imorgon, så gött att höra din röst! puss puss!