fredag 29 maj 2009

Intressant gårdag!

Igår var en hektisk dag. Arbetade massvis som vanligt och satt med lite skrivuppgifter efteråt, för att sedan raskt bege mig mot bussen.

Efter ca 100 meter insåg jag att jag glömt mina nycklar på jobbet, så det var bara att skynda tillbaka och leta upp dom. Sen fick jag springa hela vägen till stationen, kanske inte mer än 1km, men efter en lång dag ståendes och med stor packning var det tungt. Jag kom fram precis när pendeln stod inne på spåret och jag var riktigt glad över att jag inte kom 30sek senare, då den hade åkt. *puh*

Åkte till Helenelund, för att där bli hämtad av M mfl. Sen begav vi oss mot Sveav. för att gå på ett mycket intressant seminarium. M har varit på det 3 ggr, men gick dit för att jag skulle kunna delta. Handlade om personlig utveckling och balansekonomi. :) Gav många tankar. Glad samtidigt över att göra ngt annat än att arbeta. Åkte via M:s nuvarande boende hos hans bror, för att sedan bli hemkörd.

Samtalade om seminariet under hemresan och väl hemma satt vi och tittade på tv, trevligt! Sen körde M hem. Trevligt med sällskap!

Har beslutat mig för att flytta till en 3a i juli, som ligger i grannkommunen. Perfekt! Kommer komma ifrån jobbet och kan ha lugn i att jag får bo hur länge jag vill. Även skönt att ha en 3a, snacka om lyx...men lyx kostar, men de positiva bitarna är fler än de negativa. :) Så kan ha arbetsrum!

Nu ska jag gå hem från jobbet och försöka njuta lite av det fina vädret idag!

Kramar!

1 kommentar:

Amanda sa...

Glömde skriva att jag tappade min favoritsjal då jag sprang till stationen... Störde mig riktigt ordentligt på detta, men morgonen efter åkte jag ner och då hade en vänlig själ hängt upp den på ett staket. Då blev jag så himla glad! Tusen tack till denna person!