söndag 7 juni 2009

Måndag morgon, vackrare var gång jag ser dig...

Nu har jag landat på jobbet... Sista veckan med eleverna. Idag blir det friluftsdag, som kommer handla om allemansrätten. Vi pedagoger kommer ha olika stationer och jag ska stå och ha garader med eleverna. Undrar hur det kommer gå! Jaja, det löser sig säkert!

Igår vandrade jag till vallokalen, lite i kl 20 och hittade den! Ni kanske tycker det låter konstigt att jag blev förvånad över att jag hittade den... Men jag har lagt mitt röstkort på något väldigt bra ställe (som aldrig är något bra ställe, att man aldrig lär sig), vilket gjorde att jag inte var säker på vart jag skulle. Tittade på val.se och tyckte mig känna igen ett av namnen där och min väg tillhörde till hälften det valdistriktet. Så det var bara att chansa. När jag väl kom dit, inser jag att de två valdistrikt jag velat mellan hade samma vallokal, så jag hade inte behövt oroa mig. :) Men hade haft dåligt samvete om jag inte hade gått och valt, förstår inte att andra inte får det.

Nu ska jag läsa mina V-omdömen och hoppas på att allt är som det ska, då de ska skrivas ut på fina papper idag. Egentligen ska de andra omdömenen också vara klara, men det är jag inte. Så de får jag kämpa med under dag och natt fram till på fredag. Helst innan torsdag, då jag tänkte försöka träffa H på torsdagkväll. Han flyger upp imorgon, med sin mamma, för att besöka systern...så en kväll hade varit najs.

Sen blir det att flyga till Karlskrona på fredag eftermiddag! T1 har nämligen sin examensfest och jag är så himla stolt över mig själv inför det. Höll på att säga varför till henne igår när vi pratades vid. Känns jobbigt att ha hemlisar ifrån henne, brukar jag inte ha, men nu gäller det att hålla snattran och visa henne på lördag. :) *tralala*

Nej, nu blir det att jobba! Snart väller folket in och jag kommer ha någon som pratar ständigt med mig, om annat än det jag håller på med...så måste hinna med en del innan dess.

Ha en trevlig måndag!

Inga kommentarer: