fredag 5 juni 2009

"Du dansade coolt igår!"

Igår hade vi elevdisco i matsalen. Några tjejer som har organiserat allt, vilket var väldigt lyckat! :) 60 av 84 elever kom och här bjöds det på musik, med två äldre elever som dj:s, tävlingar och godisregn. Någon elev sa idag att jag dansade som en hippie, hur gör man det? Haha! En av eleverna gav mig en komplimang (vilket det andra kanske också var, lite osäker) genom att säga "Du dansade så coolt igår! Men dina ögon blev så där stora". Haha! De brukar säga att jag gör "onda-ögat", då mina ögon späns i nacken på dom och de då oftast förstår att de gjort fel. Men igår var det av en annan anledning. Jag blev nämligen tillsagd att gå upp på scenen och köra rörelser som tjejerna skulle härma, samtidigt som en pappa gick upp och körde rörelser för killarna. Det blev väldigt roligt, men en av tjejerna sa kärvt "Du gör rörelserna för snabbt, vi hinner inte med". Varpå jag svarade att jag tycker det är svårt att dansa långsamt. ;)

Ikväll sitter jag ensam i skolan och försöker skriva de sista omdömena. Har gått runt och letat föda, med den lycka att jag hittade en kärleksmums, en påse med lite chips och en kopp te. Vilken fest?! Haha! Får snart bege mig hemåt, för att inta lite mer riktig föda. Som jag skrivit tidigare är det på måndag som allt ska vara klart och jag har mycket kvar...

I veckan har min bästa vän tagit examen och blivit gymnasielärare i bild och engelska. Så ska försöka se till att köpa flygbiljetter och flyga ner till hennes hemvist, för att fira henne kommande helg. Vet precis vad hon ska få, frågan är bara om jag kan få tag i det innan dess...tveksamt! :/ Men tror det skulle vara perfekt! :)

Min storebror ringde för en liten stund sen och frågade vad jag gjorde. Han tog en paus från sin "skrikande familj" (en bebis och en liten tös på drygt 2 år). Han tyckte jag genast skulle gå hem från jobbet, men förstod sen varför jag satt kvar. A undrade också om jag hört något från Senegal, att han själv inte hade haft tid att ringa dit med tanke på att barnen gick först och tar mycket tid just nu. :) Han hade ändå hört att 1års uppehållstillstånd hade getts till M, så nu gäller bara att L har pengar till flygbiljetten. Undrar vad han kommer säga om det här landet...

Nej, försöka koncentrera sig en liten stund till...

Inga kommentarer: