måndag 1 juni 2009

Kämpa på Mandy, you can do it!

Det gäller att kämpa på och peppa sig själv! :)

Jag sitter än så länge kvar på jobbet och sliter med mina omdömen. Har ändrat och håller på att ändra om de 10 som jag hade skrivit och skriver de 11 som jag inte skrivit. Det hela tar tid, men bättre att sitta här än hemma... Nästa måndag ska de vara utskrivna och klara. Min kollega Annika skrev ut sina i eftermiddag och signerade dom innan hon gick hem. Då blev jag avis och lite stressad. Men stressen hjälper mig inte, särskilt inte hjärnan. Så uttrycket "håll hjärnan varm" är ett uttryck som stämmer i dubbelbemärkelse idag - i full gång med allt arbete samtidigt som det är dryga 25 grader utomhus (och inomhus så här efter kl 18, då luftkonditioneringen stängts av).

Gick och köpte lite kebab och cola, så det har jag fyllt energin med. Längesen jag åt/drack det, så det var riktigt gott! :P Skulle kanske köpt lite mer cola, för nu börjar jag känna hur tröttheten sätter in. Därför jag tar lite paus genom att skriva ett inlägg. ;)

Nu ska jag fortsätta arbeta, så att jag kan gå hem med gått samvete innan det blir mörkt.

Håll ut, terminen är snart slut! ;)

3 kommentarer:

Skeden sa...

kämpa på, ända in i mål! snart blir dina dagar lika sommargöna som din härliga blogg!!!:D får mig att tänka på den gröna tunikan du har, som du egentligen inte gillar ruggen på men som jag tycker är superfin på dej. Pöss

Amanda sa...

Haha, den tunikan gav jag bort till en av töserna i Senegal för något år sen. ;) Haha! Men visst påminner färgen om den!

Kristina sa...

Ja, betyg och omdömen kan vara väldigt jobbigt att hålla på med, men man får gå på magkänsla i de fall man tvekar, tror jag.