söndag 6 september 2009

Det kliade i fingrarna!

Hej alla!

Det var på tok för länge sedan jag uppdaterade. Är tillbaka i storstaden och jobbar sen en månad tillbaka. Det är roligt att vara tillbaka. Jag är mycket mer säker i min roll som pedagog och i samspelet med mina elever. Under de första veckorna har vi haft ett projekt som handlat om "gemenskap, trygghet och trivsel" och de har fått ta fram något som de tycker är bra i skolan, som de vill se mer utav och något som de inte vill se och därför helt enkelt ta bort det. Det har varit intressant! I esteten har vi arbetat med mjölbatik, för att anknyta till vår vänskola i Kenya. Det har varit väldigt uppskattat! :) Sitter nu och funderar på vad för slags estetuppgift vi ska ha på torsdag eftermiddag. Det ska vara knutet till vårt projekt och vara något som alla pedagoger kan göra i sina grupper. Det är inte så lätt att komma på något, står lite stilla i skallen, så har ni några idéer får ni jättegärna komma med dem!!

För övrigt började det klia i fingrarna efter något att sticka. Så jag plockade fram ett rosa garnnystan och mina strumpstickor och en babe började ta form. Har snart gjort halva kroppen. Hoppas lusten kommer sitta i, så att dockan blir klar (hittade en vante och funderade först på om jag skulle göra makan till den, men kändes tråkigt). :)

Hoppas alla mår bra och att ni njuter av söndagen!
Nu ska jag fortsätta sticka och sen blir det att åka in till centrum och dansa (första danslektionen för den här terminen). Hade djembelektion i tisdags, vilken energi det gav!!

Kramar!

Inga kommentarer: