söndag 27 september 2009

Tygsortering.

Tyg:


Igår sorterade jag in alla mina tyger och la de i skåpet som även rymmer lakan, handdukar och annat. Det kändes så mycket trevligare - att kunna se alla tyger, istället för att de ligger i ett antal olika påsar osv. Dock kommer tygerna som ligger i min fina resväska, få lov att stanna kvar där. Insåg även att jag har väldigt mycket tyg... Haha!


För ett par helger sen var mina föräldrar här och med sig hade de min nya symaskin, min examenspresent. Så det ska bli väldigt roligt att sätta igång och sy. Tänkte jag skulle få ihop ett par nya dansbrallor och var förra helgen och köpte lämpligt tyg till dem.


Handlade det på Panduro, så det är inte det billigaste, men tror det kan bli perfekt i sammanhanget. På Panduro var jag också och samlade in en del inspiration för terminens estetundervisning. Det blir nu att försöka få till ett bra mönster för mina dansbyxor!

Inga kommentarer: