lördag 3 januari 2009

Amanda Couture

Har idag försökt bringa lite ordning bland mina saker här hemma hos mina föräldrar, men hittade inte så mycket... Hittade dock gamla brev som jag fått från min vän Rogier i Holland, som jag fick för ca 7 år sedan. De har dessvärre blivit vattenskadade, då vi hade översvämning i källaren, väldigt tråkigt!! Sedan har jag tvättat lite lakan som jag ska ha med mig till mitt boende i Stockholm och samlat ihop ren tvätt som ska packas.

Vid 14-tiden ringde en kompis från Senegal, efter att ha sökt mig ett flertal gånger utan att lyckas. Han arbetar med maskin broderi i byn Kafountine, tillsammans med en annan man som är skräddare. Han berättade att han skulle starta ett eget ställe, som skulle heta "Amanda couture" (Amandas skrädderi). Jag blev allt chockad och paff över denna ära, att ett skrädderi ska namnges efter mig. Ringde och berättade det för Karolina och Liza, som också blev överraskade, men vet var de ska gå nästa gång de besöker Kafountine. :D

I samma veva kom min vän Amie och efter en förklaring av Amanda couture, gick vi och fikade med min famlij.

Nu ska jag skriva klart mina uppgifter och sen packa, imorgon eftermiddag blir det att flyga från Ängelholms flygplats till Arlanda och äventyret kan börja...

3 kommentarer:

Mot nya tider sa...

Lycka till nu på starten!!!

Kristina sa...

Vilken ära med ett skrädderi uppkallat efter dig. Kan man ana en förälskelse där, tro? är du på väg till jobbet nu, eller ser vi dig igen något?

Skeden sa...

ooo vilken ära att få ge namn åt hans företag! grattis! och lycka till nu med flytt o allt, hoppas du hittade ngt smaskigt att äta ikväll, även om det inte blev just skaunsk bleuodpodding.;-) kram!