fredag 2 januari 2009

Brodera tar tiiiiiiiiid...

Håller på att skriva på mina uppgifter till skolan, just nu min "motto-uppgift", där mottot är "Ämnesintegrering ger en helhetsförståelse".

Har i flera dagar suttit och broderat korsstygn. Jag började med ett litet broderi av Nils Holgersson, men tröttnade och tog ett annat jag hade. Igår satt jag i vardagsrummet i ett hörn under en bra lampa och broderade och broderade, timme ut och timme in. Jag var så koncentrerad så att mamma, som satt 2 meter ifrån mig, frågade min bror var jag hade tagit vägen. Trots att jag lagt ner massor med tid, kommer jag ingenstans... Mitt tålamod brukar vara gott, men det här är krävande!
Första bilden talar för hur det ska se ut, den under visar hur långt jag kommit, trots mitt hårda arbete... Jag är alltså nere på den högra stenen och leker.
Nu blir det att fortsätta att skriva och sen kanske en runda i skogen eller på stranden i det här vackra vintervädret!
God fortsättning på det nya året!

2 kommentarer:

Janette Millbom sa...

jag önskar du vore här och broderade så jag fick köra maskinerna

/janette - helt ensam på klangen

Kristina sa...

Gott Nytt År på dig och hoppas att det lättar med broderiet.