lördag 28 februari 2009

En dag i taget, den här var bra!

Efter en lång dag, ligger jag nu åter i sängen igen.

Har i natt sovit 4 timmar. Jag somnade vid 03.30 och vaknade vid 07.30. När jag tittade på min mobil, för att se vad klockan var, insåg jag att jag hade fått ett sms från mitt x, hade skrivit till honom under natten. Han hade skrivit ett, för honom långt svar, vilket gjorde mig starkare. Var rädd för att väcka världen genom att gå upp och låg därför kvar i sängen och lyssnade på musik. När klockan började närma sig 11 gick det inte längre och jag gick upp, gick ner och duschade varmt. Skönt. Pappa kom och föreslog att vi skulle åka till Halmstad och se om vi kunde hitta några roliga böcker på rean. Så på tomma magar, åkte vi norrut. En vårdag, härligt. Åt frukost på ett fik. Köpte mig 3 nya par skor, haha! Kunde inte låta bli att säga "Jag använder ju bara ett par åt gången, 3 par är ju inte klokt!". Men som mamma sa, så hittar jag inte skor som jag kan gå i och tycker om så ofta, så tyckte det var bäst att slå till. :) Mamma köpte 4 par. Köpte mig en klänning, mascara och internet. Hittade även 3 st böcker på rean. En om virkning, en i serien minikonst-böcker, som jag inte hade, om Michelangelo och en bok med foton av människor från hela världen.

Har ätit god mat som alltid, pappa är en duktig kock! Sen fixade jag efterrätt - choklad (70%)+cocosmjölk=kallt blir en bra glassform och med annanas rullad i cocos till det. Mums! Tittade på melodifestivalen och vi var överens om att det var rätt låtar som gick vidare (Agnes och operasångerskan som jag glömt vad hon heter). :) Det var glada miner och skratt hemma, härligt!

Kempes, en vän till mig i Senegal, ringde idag och pratade. Han ville förhöra sig om att jag mådde bra. Jag undrar om mina vänner där har en känsla av när de ska pricka in att ringa, för det är alltid då jag mest behöver dom. :)

Nu är jag trött efter en lång dag, men kan inte låta bli att tänka på de jag älskar. Tanken flyger snabbt till mannen jag var på väg att förlova mig med... Saknar honom väldigt mycket!

Låt inte mörkret härska, låt ljuset tränga in och sätta sin prägel på ansiktet!

Inga kommentarer: