tisdag 3 mars 2009

Planering blir inte alltid som man tänkt...

UF-dagar (utvärdering och förberedande)
Två stycken har vi haft och jag känner att det har varit bra, lärorikt och lustfyllt. Samtidigt har hjärnan känts tung och framförallt när man kommer hem efter en lång dag på jobbet. Har förberett kulturdagarna som väntar (2st), dock med en del omdirigeringar. Skulle ha sett filmen "The Wave", men den tycks vara helt omöjlig att få tag på och motsvarigheten som är ny och har gjorts i Tyskland, kommer ut på dvd nästa vecka. Man blir smått galen faktiskt! Så min planering punkterades och igår valde mina medarbetare en annan film som tar upp ungefär samma sak (grupptryck m.m). Den har jag med mig hem ikväll, för att titta på.

Samtidigt som de bestämde det, sprang jag iväg till pendeln, för att åka och titta på en lägenhet i Solna. Väldigt fin, men budet steg mer än 300 000 över utropspriset idag, så det blir ingen affär, men roligt att se!

Idag har en gammal kompis ringt till mig. Träffade honom i Senegal 2006 och han gifte sig sen med en svenska och flyttade hit. Han pratade otroligt bra svenska nu, blev chockad! Roligt! :)

Nu blir det mat och film, sen skriker hela kroppen efter sängen!

2 kommentarer:

Mot nya tider sa...

Hej Amanda, låter som det blivigt litte lättare på arbetet? Stämmer det?
Så trevligt en tur till Halmstad,Kanske om du har vägarna förbi där en helg kan vi passa på att ses :) Är ju där i blnad och hänger vet du :)
Sov gott, och hoppas du möter en ljus dag i morgonbitti !

Kristina sa...

Bra med dagar på jobbet som känns bra! Hoppas att det fortsätter så.