söndag 29 mars 2009

Tänk så många skratt en liten tös kan framkalla! *abaraka bake*

Åkte igår till Nyköping för att fira min "storebror" dotters 2års dag. Det var verkligen trevligt och Ablaye presenterade mig för de andra som "Detta är min svenska syster". Linnea hade lagat mat och bakat och donat. Vi hade kunnat äta i veckor! Haha, men det kunde vi inte, så det blev en massvis över. Hon påminde mig om Jafatou när hon frågade mig gång på gång om jag inte skulle äta lite till. =) Tindra kände igen mig och jag har varit hennes trogna lekkamrat under hela vistelsen. Lillan är den sötaste varelse jag vet! Hon älskar sången "Mamma Mia" och skulle lyssna på den om och om igen. Den går så pass mycket i deras bo, så att det är hack i skivan. Haha! Då det inte var någon bra transportsmöjlighet till Sthlm igår, så sov jag över. Lillan skulle inte gå och lägga sig, men till slut kröp hon upp i soffan hos mig och tillsammans med sina två Teletubbies och min arm runt sig, så somnade hon. Linnea och jag satt uppe och tittade på tv och pratade, väldigt trevligt! När jag väl lagt huvudet på kudden somnade jag och sen vaknade jag tidigt och efter en stund hörde jag Tindra. Jag gick upp och sen lekte vi i sängen. Efter frukost körde Linnea mig till tåget och jag åkte hem. Underbar helg!

1 kommentar:

vivika sa...

Hej!
Jag sökte efter en översättning av abaraka bake - och hamna de hos dig - ser att du har en liten lista med fraser på wollof - vilken bra ide! har du mer av samma sort? jag behöver lära mig.
Hälsningar Vivika
ps jag förstår det som att abaraka betyder tack - men bake?