onsdag 8 april 2009

Energi behövs

Energi...

Energi tas och ges... Ibland står man nog på tomgång, men vissa får också motorstopp eller strömavbrott. Vissa är strömslukare, som slukar massvis med enerigi. Det kan vara personer eller arbete eller kanske en tanke som gnager. Min mamma har ett arbete och tankar som slukar energi, det äter upp henne innifrån. Hon har varken ork eller lust för något annat och hinner inte med sig själv. Hon har förändrats, från att vara jättestark och imponerande, till en ganska bräcklig person. Usch, så fort det har gått dessutom... Önskar hon blev starkare igen, vad kan jag göra för att få henne dit igen?

Har inte kommit särskilt långt i mitt arbete och imorgon är det torsdag och min mamma kommer vara hemma. Vi måste till att städa, handla osv...samtidigt ska vi försöka umgås och ha trevligt. Det tragiska är att jag inte riktigt minns hur jag ska göra det, hur jag ska få henne att skratta... Önskar vi kunde åka iväg, helst till Senegal och bara stryka kalendrarnas innehåll och bara gå där och dra benen efter oss. Besöka vänner och familj, dricka lite te i skuggan eller bada, lapa sol eller njuta av en solmogen mango (tid för det nu). *Andas djupt*

Jag önskar så att jag hade en stötta, eller kanske ett "hjälp-jag", som berättade hur jag skulle göra eller hur jag skulle vara. Jag har många bra vänner, men önskar innerligt att jag hade en stark partner som kunde hjälpa mig. Men jag hade säkert mest haft en person till att tänka på och oroa mig för. För kan det vara så att jag oroar mig för mycket? Känns som om jag yttrat den frågan tidigare...

Idag har jag klippt min lillebror, det blev helt okej. Var rätt orolig för hur det skulle bli först, men med hans mod och tro på mig, så gick det finfint. :) Helt klart det roligaste idag, frisersalongen på terassen, med solen värmandes. *nice*

Nanna kudden kanske...borde verkligen gå upp tidigt imorgon och jobba. Har inte gjort mer än två elever idag...*usch*

Sova måste jag iaf, drömde så konstigt inatt och sov dåligt.

Inga kommentarer: