tisdag 7 april 2009

Med respekt ska man göra goda gärningar!

Ska försöka att inte skriva ett så långt inlägg idag...

Har bara trallat runt i huset efter det att jag åt frukost med pappa imorse, vid 8. A kom hem från sin kompis och jag kunde ta pappas cykel till tandläkaren. När mamma hörde att jag cyklade på den frågade hon "Kan du cykla på den?" varpå jag undrade varför jag inte skulle kunna det och hon sa "...men det är en herrcykel, kommer du över ramen?". Haha, man får ju inte glömma bort sig, då åker man lätt i backen, men är man vig som jag är så går det som smort! ;) Det är verkligen en frihetskänsla att cykla, så underbart!

Hos tandläkaren gick det också som smort. Förra året visade på djupa fickor som var oroväckande, begynnande hål och allmänt otrevliga besked. NU däremot fanns inga fickor kvar och inte några hål som behövde lagas (de begynnande är inte så mkt att göra ngt åt mer än att vårda munnen). Det enda som inte var tipp topp, var att jag trycker för mycket med tandborstningen. Ändå har jag en väldigt mjuk tandborste...kanske får införskaffa mig en eltandborste. Jag var ärligt riktigt glad när jag gick därifrån! :) Fråga mig inte riktigt vad skillnaden är, att jag dricker annat vatten och sköljer med Listerin ibland? Spelar ingen roll, jag fortsätter på detta vis, som tandläkaren sa att jag skulle göra. :)

Sen hämtade jag ut ett paket som mamma hade liggande på kiosken och köpte ett påskägg som vi kan fylla till min lille kusin när han kommer på fredag. :) Han frågade nämligen om Påskharen kommer till Sverige också, för annars var han nog inte så sugen på att åka hit. Han bor nu i Tyskland igen, men bodde ett tag hos sin mormor på Cuba. Klart påskharen kommer till Sverige!

Köpte ett par jeans, ett likadant par som jag redan har. Sitter såå snyggt, förutom att jag är för kort. Så jag får antingen lägga upp båda paren eller helt enkelt köpa mig ett par högklackade skor (skulle nog vara snyggt). De hade kostat (det gjorde det andra paret jag har) 800 eller 900, men var nu nedsatta till 150. Det tyckte jag var för himla bra! :D Och då hade jag redan varit i en annan butik och provat par efter par och inte hittat ett enda jag tyckte satt snyggt (och då kostade de inte 150). :)

Mötte brorsan, som skulle till bussen och åka för att grilla med kompisarna. Mysigt! Min andra bror har nu landat hos tjejen i Finland, så alla är ute och far på äventyr. :)

Tog en liten extra cykeltur och det var nog meningen att jag skulle göra det. För jag skymtade helt plötsligt en orm som låg på vägen. Först cyklade jag förbi och bara registrerade den...sen cyklade jag tillbaka och ville se vad det var för orm. Insåg snart att den levde, trots att den blödde. Jag gick in i skogen intill och hämtade en lång klyka, för att sedan återvända till ormens undsättning. Lyfte bort ormen till gräset och den ålade snart ner i det. Inte ett endaste tack fick man. ;) Haha! Nej, men det kändes som om det var det enda rätta och dagens goda gärning! Folk som åkte förbi undrade vad jag höll på med och såg den ca meterlånga ormen försvinna ifrån mig. Spännande?! Livet på landet, i harmoni med djur och natur.

Ikväll blir det lax och sallad till mat. Det har jag och pappa telefon-planerat. Han kommer hem en timme tidigare än vad han egentligen skulle göra idag, då det var väldigt lugnt på jobbet. Det tycker jag låter underbart härligt! :)

Nu kom mamma hem...

Ps. blev inte så kort iaf...*oups*

Ciao!

Inga kommentarer: