måndag 6 april 2009

Guidad flygning till Skåne

Har idag bara flummat runt hemma, åkte sen på eftermiddagen till centrumet i hålan för att införskaffa en långärmad vit t-shirt. Varför ska de alltid vara så genomskinliga? Hittade även en fin lila blus som jag tittat på innan, som hängde på rean, najs!

Fortsatte till jobbet för att kolla lite... Men icke så nicke, inte kom jag åt servern idag heller! Blir så trött! I vilket fall som helst så pratade jag lite med de som jobbade på frivilliga (fritis), för att sen ta tåget till Arlanda.

Flygningen var trevlig. Satt bredvid två män (en äldre man med sin medelålders son) från Leksand. Väldigt trevliga! Jag fick försöka berätta för dom vad vi åkte förbi, vilket var lite svårt från ovan och när jag satt vid gången och inte såg ut lika bra som dom. Även piloten berättade lite om vad vi åkte förbi. Det var så otroligt klart, perfekt flygfoto-väder! :) Hade jag suttit vid fönstret hade jag haft kameran framme!

Mamma hämtade mig och vi åkte hem. Snart kom även pappa hem (vid 21) och vi åt, för att efteråt dricka vars ett glas champagne och äta några smarriga pärontryfflar.

Nu sitter jag vid A:s dator. Han har stuckit till sin kompis för att spela tv-spel. Ska ta hans säng istället för min andra brors, då A:s dörr går att stänga och vi har möss i huset. Det är inte mycket jag är skraj för eller tycker illa om, men möss, råttor och mjölbaggar tycker jag inte om. Blä! Önskar nästan man hade ett myggnät, så man kunde veta att ingen skulle springa på en när man sover. Det är en sån trygghet! :)

Imorgon blir det att åka till tandläkaren...

Förstår att många varit oroliga för mig, att jag inte varit på topp i humöret och inte heller haft så roligt. Men allt kommer vända, måste tänka positivt. Som min bror Ablaye sa "Det kommer inte vara något problem, du är så social". Det tar dock längre tid i en stor stad att finna bekantskaper, sakta men säkert ska det nog gå. :) Som jag sagt tidigare, så är jag van vid att ha många människor nära eller rent ut av boende hos mig, så det blir konstigt när man är ensam. Jag är som många anser inte riktigt av den svenska typen. Haha! Många planerar redan att hälsa på mig när jag flyttat till Senegal, vilket de menar att jag har gjort inom 10 år. Haha! That would be nice!

Tänker på er alla! Ta hand om er!
Kramar!

1 kommentar:

Skeden sa...

haha, håller myggnät mjölbaggarna borta? :D bara håll ut gumman, alla är lite ensamma i början i en ny stad, särskilt när man inte pluggar längre. Men jag förutspår (och tänk sårätt jag hade om våren -09 i höstas) att du inom ett år från idag har hittat 3 bra vänner som du umgås med frekvent på fritiden. Så nu kan du sova tryggt.:) / Ditt X