torsdag 9 april 2009

Virkprojekt när jobbservern inte fungerar.



På tok för längesen det fanns fina bilder här och något i handarbetets väg. Bättring, eller som F skulle säga "Gör om och gör rätt"! *haha*

Såg ett par virkade tofflor när jag var på stickcaféet där jag bor en kväll och tänkte "Ja, men sånna ska jag göra". Jag började direkt att virka mormors-rutor och det skulle vara 6 stycken, men när jag sen kom hem och fick tid över att sätta ihop rutorna, kunde jag inte alls förstår hur den sjätte skulle sitta. Därför har jag struntat i den och bestämt att tofflan ser fin ut ändå, dock lite mindre. Nu har jag bara 4 st rutor kvar, för att kunna få en maka till den ensamma tofflan. Kanske någon liten parvel kan få dom...

Har jobbat lite, men servern för dokumentation fungerar inte (blir tyvärr inte förvånad), så det får göras senare. Fråga mig dock inte när "senare" är, för det vet jag inte. Men det löser sig på något sätt...
Nu blir det att virka lite, sen städa och handla. Imorgon kommer en del av släkten...
Njut av solen!
Glad påsk!

Inga kommentarer: