tisdag 28 april 2009

Sjukling och lite jobbångest...

Vaknade tidigt imorse, redan kl 05.00, var inte så trött men hade så ofantligt ont i halsen. Därför gick jag upp och ut i köket satte jag på vattenkokaren och gjorde mig en kopp te. Det hjälpte bara en aning och jag bestämde mig för att lägga mig i sängen igen. När taggtråden i halsen inte ville ge med sig, så ringde jag till min chef vid 07 och sa att jag inte kom idag. Även om jag inte mådde bra, tycker jag inte om att missa skola (när jag gick i det) eller jobb. Hon sa till mig att det skulle fixa sig, en annan pedagog kunde ta min plats i eftermiddag och jag antar att Ludde gick med min grupp till skogen under förmiddagen.

Efter att ha pratat i ett par minuter, var halsen ännu trasigare och en ny runda till vattenkokaren blev det. Denna gång blev det varm svartvinbärssaft (riktigt bra för halsen) och jag var glad att jag hade det i kylen! Sen skickade jag lite mail, till bland annat en förälder om att jag inte kunde träffas på kvällens möte.

Det blev en hel del soffliggande och sovande till mindre bra tv-program. Det kändes skönt, men insåg att febern kom, när jag började frysa och kröp ner under täcket för att få upp värmen. Tänk så bra det är när man har matlådor i frysen! Det passar perfekt när man mår mindre bra och inte orkar göra något. Önskade annars att jag hade någon som kom och pysslade om mig lite, som man alltid gör när man känner sig hängig.

Efter lite prat med min vän H och med mamma, så somnade jag i min säng. Vaknade några timmar senare av en gräslig mardröm, visste inte om det var sant eller falskt, var som helt förlamad när jag vaknade, då jag inte hade kunnat försvara mig i drömmen. Fick hålla mig vaken ett tag för att inte ramla ner i samma dröm igen. Till slut somnade jag och vaknade sen ur en annan mardröm, där jag upplevde att en mus sprang över min bröstkorg, jag hoppade och stutsade i min säng. Kunde till slut lugna mig och sova några timmar till.

Vaknade kl 10 och kände mig rätt okej, hade bestämt mig för att hålla mig hemma även under dagen. Nu ligger jag än kvar i sängen och funderar på om jag ska försöka ta mig till jobbet till kl 15, för att vara med på en del av mötet. En kvinna som kommer och berättar en del för oss... Om ni inte förstår, så har vi idag och imorgon planering och utvärderingsdagar.

Får se vad som jag ska hitta på under helgen som kommer... Tittade på biljetter hem till familjen, men det kostade på tok för mycket, så får ringa och gratta min pappa istället. Det är lite tråkigt att vara här, när de få man känner har annat inplanerat och inte riktigt tid att hänga med mig. Jag ska nog hitta på något iaf! :)

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: