söndag 3 maj 2009

Köksfönstret, min nya oas!

Sitter, verkligen hänger i mitt köksfönster. Det är en så där bred och bra fönsterbräda, så med öppet fönster är det härligt! Min klockradio har fått sin plats här och gör mig sällskap med sin musik, tillsammans med mina krukväxter (jasmine och en rosa pelargonia). Mycket trevligt! Man får göra det bästa av saken när man saknar balkong (saknar min balkong i Gbg där jag hade min lilla odling av sallad och annat).

Har varit underbara dagar de senaste! Förutom det strålande vädret (vilket är helt otroligt och gärna får stanna resten av året), har det bjudits på en del socialt umgänge. I torsdags, efter jobbet, kom MH hit och vi snackade hela natten, ville inte riktigt att han skulle gå dagen därpå.

I fredags gick jag till VC och shoppade lite. Var och är på jakt efter underdelar, men hittade inget jag var tillräckligt nöjd med i den formen. Hittade dock en skjorta för 45:- och en klänning för 25:-. Sån rea gillar jag! Köpte även en liten dress till en nyfödd tös, för i torsdags kväll damp lillan ner! :) Ska bli roligt att se henne!

Igår åkte jag till Uppsala för att träffa en gammal vän, Stina. Det var ca 2 år sen vi sågs, men det kändes inte alls som det var så längesedan! Vi gick runt och tittade på det ena och det andra, åt, fikade och pratade om saker som hänt sen vi sågs och även om gamla goda minnen. Väldigt mysigt! :)

Idag tvättar jag och sen blir det dans ikväll. Men just nu njuter jag bara av att sitta här!

Hoppas ni också har det underbart!
Kramar!

Inga kommentarer: