måndag 13 april 2009

Struligheter och roligheter!

Sitter nu i fåtöljen efter en tur fram och tillbaka till Halmstad flygplats. Skulle ha flugit 16.55. Blir man glad eller vad? Jag köpte en resa till Sthlm för en månad sen och kommer dit i god tid innan och så säger de "nej, du har fallit ur systemet...det är fullt." Så efter mycket väntan och lite irritation (har en egenskap i att kunna dölja ilskan, vilket är ra när man jobbar med allt från barn till irriterande turister), fick jag sista platsen på ett plan från Ängelholm, 19.20. Det var väldigt bra, för jobbigt för dom att fixa så jag skulle hinna till jobbet imorgon annars. Utöver en ny resa, blir det en del ersättning och det gör att lite mer resande kan ske. Så kommer jag till Sthlm ikväll, så kommer det bli bra iaf.

Innan ikväll ringde M, flertalet gånger, men när jag svarade hörde jag bara mig själv. Jag smsade till honom att jag får ringa senare ikväll, då jag inte hade möjligheten att ringa till Senegal nu. Undrar vad han vill...*nyfiken* Har delgett honom min upp och nedgång under veckan, så kan vara några stärkande ord.

Igår gick jag hemifrån tidigt, gick till skogen vid havet och satt där i min ensamhet. Hade lite kontakt med yttervärlden via mobilen som jag hade med mig. Sen kom Amie ner och vi gick en promenad. Satte oss och gungade på lekplatsen och njöt av solen, dock hade vi inte klätt av oss som många vi passerade hade gjort. Det må vara fint väder, men shorts är lite väl tidigt tycker jag allt. Gick sen hem och åt, för att sen gå tillbaka till A. och tillsammans med H gick vi ner till stranden. H hade systerns hund med sig också, sicken liten en! Jag kastade ut en pinne i vattnet, som för övrigt var HELT stilla (helt otroligt vackert) och hunden sprang efter...men det gjorde han inte om fler gånger, tyckte säkert det var för kallt. Efter lite sol på gräsmattan hos A. åkte jag med H. hem till hans familj och satt där och pratade. Var trevligt, så himla längesen jag såg dom! Sen hem och äta lammstek, smaskens! Det var bättre stämning hemma då, så det kändes skönt.

Brorsan stack till sin kompis som vanligt och vi tre andra bestämde oss för att spela spel. Det var roligt och även om jag kom etta från slutet, så gjorde jag en ovanligt bra insats! Vilket spel? Det var "När och Fjärran", där man åker runt till de olika kontinenterna och får svara på olika frågor. :)

Jag har nu kollat upp vad det var för orm som jag räddade, det var en snok. Himla tur att det inte var en huggorm, för det är på de sätten som flest blir bitna, att man går fram för att titta då man tror att de är döda.

Nu blir det att åka igen...

Drömmer om att resa längre, men en midsommars resa på cykel längs Göta Kanal tycker jag skulle vara klockrent (särskilt om man kunde garantera sånt här fint väder). :)

1 kommentar:

Kristina sa...

Vilken grej, att hamna utanför systemet på flyget, menar jag. Jo, det har hänt en gång att jag och en arbetskamrat kom ända till boardingdisken och blev stoppade där. Jag blev "vansinnig" och kunde inte acceptera att man med biljetter, incheckning etc. ändå inte skulle komma med för att planet var överbokat. Varför skulle just vi inte komma med? Vi var inte sist i kön eller så. Jo, det berodde på att de andra var ett stort sällskap och dem delade man inte på. Vi fick bo över på flygplatshotellet över natten och blev givetvis bjudna på allt. Men mina idoga protester gjorde att vi blev kompenserade ekonomiskt. Det räckte till nya glasögon, den gången! Däremot missade jag en dag på jobbet!