lördag 4 april 2009

Våren är den bästa årstiden!

(Bild tagen då solen haft sin himlafärd och gömt sig bakom träden i fjärran, kl. 19. Har satt mig intill fönsterkarmen och inte på den.)

Sitter i min fönsterkarm med öppet fönster och låter solens strålar värma min hud. Radion är på och hela lägenheten är städad. Jag har till och med rensat avloppet som hade samlat på sig allt möjligt, framförallt från förra hyresgästen... Nu flyter vattnet iaf bättre och jag känner mig oslagbar. :) Måste bara tömma mina två bord från alla papper.

Skulle gärna suttit på en gräsplätt på Campus i Växjö nu, med mina vänner som sällskap om årets första glass i handen. Det hade varit kanon!! Prata om ditten och datten och bara ha det trevligt, kanske gilla något. :)

Har värmt upp en portion hemlagad kålpudding och toppat med rårörda lingon, smaskens! Utanför mitt fönster skymtar jag inte mindre än 7 st vårblommor, namnet tycks jag nästan ha förlagt...Tussilago!! Det är en blomma som jag aldrig riktigt tänkt på som en vårblomma, mer än att det brukas pratas om den som det, men min vän Stina brukade gå på jakt efter den när vi bodde i Växjö. Hon kommer från Uppsala, så kan bero på naturliga skillnader att jag inte riktigt tänkt på den och till och med glömmer namnet. :)

Jag kan inte låta bli att drömma om Senegal när solen värmer. Inte så ovanligt dock, tänker på Senegal varje dag, men gör det lite extra när jag värms av solen. :) Kanske allt blir annorlunda i sommar, vem vet? Kanske M kommer till Sverige då, håller tummarna för att det kommer gå bra för honom. Livet är spännande!

På tal om sommaren, så ringde jag till Båstads turistbyrå idag och pratade med Gunilla. Ska försöka prata med Maria där på måndag, så jag kan få lite klarhet i om jag kan arbeta där i sommar. Det hade varit guld värt, extra slantar är alltid välkomna! Sen blir det lätt tråkigt att bara gå hemma hela sommaren. Sen blir det att åka en sväng till Kroatien i slutet av sommaren med familjen. Tror dock Emil kommer stanna hemma, i och med att han träffat Jenna och nog gärna vill vara med henne. :) Det är inte konstigt, bara väldigt trevligt för honom!

Det bästa hade varit om jag hade kunnat hitta en lägenhet innan jul, så att jag inte behöver stå och flytta allt då, när jag helst av allt vill till Senegal. :) Vi får se hur det går, men det löser sig säkert det också. :) Hoppas bara jag slipper få en massa tillsägelser i hur jag SKA göra av mina päron.

Soliga kramar från Stockholm!

Inga kommentarer: